Verhage en Oliehoorn vallen in de prijzen

Actueel |
5 jun 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. De formule van de Verhage Horeca Groep is niet het enige bedrijf in de branche dat werd gelauwerd. Ook sausmaker Oliehoorn viel onlangs in de prijzen.

Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons. Hans Jonker van Verhage is trots op de franchisetrofee. Hij zegt: “Het is een eer, als je ziet hoe serieus deze uitverkiezing wordt aangepakt. Er wordt echt heel goed gekeken naar wat je doet.”

“Mondige franchisenemers”

De jury van de NFV Franchise Trofee noteerde: “De franchisenemers van Verhage zijn mondig. Door goed naar elkaar te luisteren, wordt er structureel sterk samengewerkt. Zo lukt het om met elkaar de transitie te maken van cafetaria naar allround eetgelegenheid. De jury waardeert de complete en open presentatie van Verhage, waarin zowel successen als uitdagingen aan bod kwamen.”

Verder stelt de jury in zijn rapport: “De franchisegever toont aan dat samenwerking in deze franchiseformule leidt tot uitstekende prestaties. De duidelijke visie op zowel de ontwikkeling van de formule als van de ondernemers, de gedegen financiële situatie, en de aanpassingen aan klantwensen maken Verhage tot een zeer gewaardeerde franchiseformule.” De NFV Franchise Trofee is een vakprijs die sinds 2004 jaarlijks wordt uitgereikt. Eerdere winnaars waren onder meer Spar, Bufkes, Kaldi en Intratuin.

Oliehoorn wint regio-award

Oliehoorn won een regionale ondernemersprijs tijdens het Westfries Ondernemers Gala. De Hoornse maker van sauzen en frituurvetten kreeg tijdens dit jaarlijkse event de Rabobank Méér Prijs toegekend. Het is een award voor langer bestaande bedrijven in de kop van Noord-Holland. Genomineerden moeten uitblinken op terreinen als strategie en visie, kwaliteitszorg en bovenregionaal belang. Ook zaken als innovatie, personeelsbeleid en de marketing spelen een rol bij de criteria.

Oliehoorn zegt in een reactie op de toekenning van de Rabobank Méér Prijs: “Vanaf de oprichting door Klaas van Kalken in 1981 tot de groei onder Wim Dijk en de voortdurende innovatie en duurzaamheid die we vandaag de dag nastreven, is deze prijs een prachtige waardering voor alle jaren van hard werken en passie voor ons bedrijf.”

Foto: promofoto Verhage Horeca Groep

Meer over