Kwalitaria valt in de prijzen met zijn online platform

Actueel |
21 juni 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Kwalitaria-platform in de prijzen, foto FFC.

Kwalitaria heeft twee prestigieuze prijzen gekregen voor zijn online platform, waarbij de formule-app, website en bestelshop zijn samengevoegd tot één geheel. In twee categorieën kreeg Kwalitaria awards samen met zijn e-commerce bureau Bluebird Day.

Kwalitaria won zilveren Dutch Interactive Awards in twee van de dertien categorieën: de categorie E-commerce en de categorie Digitale Transformatien.

De uitreiking van deze vakprijzen had onlangs plaats in de Beurs van Berlage in Amsterdam. “Het is een mooie bekroning voor het nieuwe online platform,” zegt Kwalitaria’s formulehuis FFC in een persbericht. De prijs wordt al sinds 2010 uitgereikt en is een initiatief van branchevereniging DDA en vakplatform Emerce.

“Zeer traditionele markt”

Volgens de jury is het online platform van Kwalitaria een prachtig voorbeeld van een digitale transformatie in een zeer traditionele markt. Het juryrapport vermeldt: “Dit is digitale transformatie tot op het bot. In een indrukwekkend korte doorlooptijd is een gigantisch project doorgelopen, met centrale aansturing, maar doorgevoerd tot op individuele locaties. Alles bij elkaar een moderne, headless aanpak.”

“Optimale klantreis online”

Kwalitaria en Bluebird Day stroomlijnden de online-aanwezigheid van de cafetariaformule. Doel was de zogenaamde klantreis zo optimaal mogelijk te krijgen. Klantreis is de marketingterm voor het hele proces dat een consument doorloopt: vanaf de eerste informatie en het eerste contact tot aan de aankoop en eventuele service achteraf.

“Groei aankooppercentage”

Kwalitaria streefde ernaar online optimaal rekening te houden met het lokale karakter van de aangesloten cafetaria’s én de vrijheden die de franchisenemers hebben. Volgens formulehuis FFC zelf is de missie geslaagd: het aantal contacten dat tot een aankoop leidde, is beduidend gestegen en ligt nu op 55 procent.

“Loyalere klanten kweken”

Martijn Boone van FFC is blij met de awards en het Kwalitaria-platform: “Om te groeien als formule hadden we echt een veel betere website nodig. Bluebird Day heeft dat met zijn expertise mogelijk gemaakt. We kunnen de klantreis nu veel beter in beeld brengen, wat echt ten goede komt aan de service naar onze gasten. Dat we nu twee awards winnen is een hele mooie bekroning voor al het werk.” Momenteel werkt Kwalitaria aan een programma om loyalere klanten te kweken en het aantal herhaalaankopen te bevorderen.