Mora-reclame: “Ga naar cafetaria voor vega”

Actueel |
21 maart 2019 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Vega proeven / Narrowcast Video Mora

Snackmaker Ad van Geloven lanceert dezer weken een TV-commercial waarin frituurspeciaalzaken worden gepromoot. Cora en Flora van Mora maken duidelijk dat de consument ook bij de cafetaria terecht kan voor vegetarische kroketten, bitterballen en kipkorns. Ad van Geloven presenteert deze snacks onder het merk Mora.

Ad van Geloven zal ook op Facebook campagne voeren om de verkoop via frituurspeciaalzaken te promoten en te stimuleren. Verder is in de beeldbank van de fabrikant een narrowcasting-commercial beschikbaar voor TV-schermen in cafetaria’s. Ad van Geloven heeft daarnaast instore-materiaal beschikbaar, zoals een toonbankdisplay en een leaflet. Het is lang geleden dat een groot snackmerk de frituurspeciaalzaak als verkoopkanaal op deze wijze onder de aandacht bracht van de consument.
De vegetarische kroketten en bitterballen van Mora zijn geschikt voor vegetariërs, maar niet voor veganisten. De Vegetarische Kipkorn is wel veganistisch, dus helemaal vrij van alle dierlijke producten. Voorwaarde is natuurlijk wel dat ze in de cafetaria worden afgebakken in frituurvetten/oliën die vrij zijn van dierlijke ingrediënten. Afbakken in frituurvet waarin dierlijke vetten zijn bijgemengd, doet feitelijk geen recht aan de vegetarische snacks en is zéker uit den boze bij de bereiding van de veganistische Kipkorn.

Dit artikel is reeds eerder verschenen in Frituurwereld Editie 11 – Voorjaar 2019