Lockdown: focussen op wat wél kan en dit in vette letters jouw klanten laten weten

Actueel |
21 december 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Facebook Family ’t Centrum, Winsum

Murw geslagen door bijna twee jaar steeds wisselend coronabeleid? Begrijpelijk. Toch is er maar één goede raad: blijven focussen op wat wèl kán. En laat dit luid en duidelijk, met grote letters weten aan je klanten via sociale media.

Een check van Frituurwereld leert: veel frituurspeciaalzaken volstaan op Facebook en andere sociale media met een getypte boodschap met de mededeling: “Afhalen en bezorging blijven gewoon doorgaan.” Ook veel cafetaria’s en snackbars vermelden niets tot weinig over de lockdown.

Ingesteld op afhaalpubliek

Hoe treurig het ook allemaal is, cafetaria’s, snackbars en frituren bevinden zich al sinds het begin van de lockdowns in een tamelijk unieke positie binnen de horeca. Immers: afhalen en bezorging mocht al die tijd doorgaan. Met name op afhaalpubliek is de frituurspeciaalzaak als geen ander Nederlands horecaconcept ingesteld. Ten opzichte van restaurants, cafés en heel veel andere maaltijdverstrekkers heeft de frituurspeciaalzaak dus een streepje voor.

Maar het is wel raadzaam om dit bij elke verandering weer luidkeels richting jouw klanten te communiceren. Zoals bijvoorbeeld cafetaria-eetmakerij Pelkhuisje in het Achterhoekse Winterswijk het doet. Met grote letters, die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. Zie de recente aankondigingen op Facebook hieronder.

Facebook Pelkhuisje, annonces huidige lockdown (links) en de avondlockdown.