Klanten bedenken hitsnack de Polderfrikandel

Actueel |
4 april 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Greg’s Snacks heeft er een nieuwe specialiteit van het huis bij. Sinds kort wordt in de snackbar in De Kwakel, een dorp bij Uithoorn, de Polderfrikandel verkocht. Het gaat om een loaded frikandel met kaastengels, joppiesaus en uitjes.

Vooralsnog introduceerde Greg’s Snacks de Polderfrikandel als De Klant is Koning Special. Het is de eigen merknaam van Greg’s Snacks. Onder deze naam brengt de cafetaria actieproducten onder de aandacht, die door klanten zijn bedacht. Volgens Greg’s Snacks gaan de Polderfrikandellen als warme broodjes over de toonbank. Mogelijk is dus een blijvertje geboren.

Het ontstaan van het nieuwe actiegerecht is bijzonder. De snack is namelijk bedacht en ontwikkeld door klanten met een verstandelijke beperking. De Polderfrikandel heeft mede hierdoor over aandacht geen klagen.

“Smaakbom is hit”

“De smaakbom staat sinds drie dagen op het menu van de snackbar en is nu al een hit,” aldus een bericht op de regionale nieuwssite NH Nieuws. Na drie dagen stond de teller reeds op 120 verkochte Polderfrikandellen. De naam Polderfrikandel is geïnspireerd door biologische boerderij Poldersport, waar de bedenkers van de snack dieren verzorgen en werkzaamheden op het land verrichten.

Foto: Greg’s Snacks, De Kwakel