
Wekelijks meten, weten en verbeteren. Met de ProFri QuickScan loop je als een mystery guest door jouw eigen cafetaria, snackbar of frietzaak. Je bekijkt jouw zaak door de bril van de gast of klant. De werkzaamheden, dienstverlening en klanttevredenheid kun je met de ProFri QuickScan wekelijks checken.
“Gebruikers kunnen deze tool ook gebruiken om hun personeel te motiveren en nog beter aan te sturen,” aldus vakvereniging ProFri. Immers, de uitkomsten van de ingevulde scan op de tablet kun je bespreken met jouw bedrijfsleider en/of medewerkers.
“Vinger aan de pols”
Je hebt met de ProFri QuickScan het gereedschap in handen om de vinger in jouw bedrijf goed aan de pols te houden. In opdracht van vakvereniging ProFri ontwikkelde het Nederlands Frituurcentrum (NFC) deze QSM ofwel QuickScan Module al enkele jaren geleden. Dit gebeurde destijds op verzoek van ProFri-lid cafetaria Oude Gracht in Eindhoven, tegenwoordig aangesloten bij Restaria.
Klantgerichtheid en omzet
“De QuickScan bestaat uit een checklijst waarin verschillende onderdelen van de bedrijfsvoering aan de orde komen. Zoals de uitstraling van het bedrijf én de uitvoering van de algemene en klantgerichte werkzaamheden. Maar ook hoe de omzet zich verhoudt met de gerealiseerde omzet van vorig jaar én de inzet van medewerkers,” aldus ProFri en het NFC.
Score en resultaten
“Met de scan kun je als gebruiker de kwaliteit van de dienstverlening en klanttevredenheid meten en verbeteren. Na het invullen op de smartphone, tablet of PC ontvangt jouw bedrijf automatisch per e-mail een PDF-bestand met de resultaten. Vooraf kun je als gebruiker de doelstelling van het scoringspercentage aangeven. De minimum te behalen score is hierbij gesteld op 75 procent.”
Hier vind je meer informatie over de ProFri QuickScan.
Foto: Shutterstock, Ground Picture