Saladeconcept Freshly Chopped wil groei versnellen

Actueel |
10 juli 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Fresh Food Fast Company

Freshly Chopped wil de komende jaren in ons land versneld groeien. In 2028 moet de snelle saladeformule uit Ierland zeker dertig vestigingen hebben, vooral in de Randstad.

Freshly Chopped is nu met drie outlets vertegenwoordigd in Leiden, Rotterdam en Amsterdam.

De Amstelveense foodretailer en Albert Heijn-franchiser Rens van der Linden sloot onlangs een overeenkomst met masterfranchiser Fresh Food Fast Company (FFF) om de expansie een duw in de goede richting te geven.

Van der Linden is met zijn holding De Derde Linden de eerste franchisepartner van FFF. FFF is op zijn beurt de masterfranchiser van Freshly Chopped in zes landen. Naast ons land, zijn dat België, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Denemarken.

“Vers gesneden”

Freshly Chopped (‘vers gesneden’) snijdt de ingrediënten voor de salades voor het oog van de klant. Het fastfoodconcept ontstond ruim tien jaar geleden in Ierland, maar inmiddels zijn er ruim vijftig vestigingen in Ierland en het Verenigd Koninkrijk. Naast salades verkoopt Freshly Chopped ook onder meer wraps, burrito’s, bowls, noedelsoepen, hot pots, sappen en smoothies voor elk eetmoment van de dag.

‘Vers en gezond’ zijn bij Freshly Chopped de woorden waarom het in de marketing draait. De formule werkt niet met toegevoegde suikers en ingrediënten met E-nummers. Als eerste franchisenemer zal supermarktondernemer Rens van der Linden de bestaande outlet van Freshly Chopped aan het Bijlmerplein in Amsterdam overnemen. FFF opende dit filiaal in maart jongstleden reeds. Van der Linden wil zich vanaf deze locatie onder meer richten op afnemers in de professionele catering.