Preuverie de Toren krijgt een drive en wordt Schnitzelkeuning

Actueel |
15 juni 2022 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten
Preuverie-de-Toren

Om het afhalen verder te bevorderen, opent Preuverie de Toren na de zomer een eigen drive én start een nieuw concept. Ondernemer Wouter Wolters spreekt van ‘een langgekoesterde wens’. Er zijn meer cafetaria’s die een dergelijk afhaalsysteem hebben opgezet.

De drive van Preuverie de Toren in Echt moet gasten in staat stellen om bestellingen nog gemakkelijker af te halen. Dat gebeurt achter de zaak, op een grote parkeerplaats. Daar wordt een rijstrook aangelegd die auto’s langs de tweede keuken van de zaak leidt. Mensen plaatsen thuis hun bestelling en krijgen een nummer en een tijdstip. Vervolgens wachten ze in hun auto tot de bestelling klaar is. “Zie zien hun nummer op een bord dat daar hangt, of ze krijgen een bericht op hun telefoon”, zegt Wolters. “Daar ben ik nog niet helemaal uit.”

Bezorgconcepten ook afhalen

De drive wordt bediend vanuit een aparte keuken, achter op het terrein van de zaak. In deze keuken worden sinds september 2021 de bestellingen van Papachicken gemaakt, het tweede bezorgconcept van Preuverie de Toren. De ondernemer startte zijn bezorgavontuur in oktober 2019, met Preuveriebezorgt.nl.

Schnitzelkeuning

Binnenkort lanceert Wolters een derde concept: Schnitzelkeuning. “Denk aan al die toppings voor loaded fries en burgers, maar dan op een schnitzel”, aldus de ondernemer. Liefhebbers hebben straks de keuze uit ruim dertig verschillende toppings op varken-, kip-, vis- en vegaschnitzels.

Wolters denkt de drive in het najaar te kunnen openen. “Het hangt eigenlijk af van de medewerkers die ik ervoor moet vinden. Dus als ik eerder open kan, dan doe ik dat.”

Drive voor boten

Preuverie de Toren is straks niet de eerste met een drive. Bij Restaria Helden kunnen gasten al ruim vijf jaar op dezelfde manier hun bestelling ophalen achter het pand. Het pas geopende Restaria Plein 21 in Nieuwkoop wil in de nabije toekomst een drive openen voor boten.

Meer controle tijdens de piek

Tijdens de coronacrisis zijn veel frituurzaken begonnen met een vergelijkbaar systeem voor de afhaal. Zoals Happy Frites Ransdaal in Klimmen. Deze cafetaria heeft geen drive, maar klanten kunnen wel via Whatsapp bestellen. Ze krijgen een tijdstip en kunnen voor de zaak in de auto wachten. Zodra ze hun nummer op het bord zien, komen ze hun tasje ophalen. “Dat doen we nog steeds, want het werkt erg goed”, zegt ondernemer Mathies Soons. “We kunnen op deze manier zelf onze bestellingen inplannen en zo onze piek beter controleren.”

Bestellen vanuit de auto

Bij Restaria de Oude Gracht in Eindhoven kunnen mensen vanuit de auto via een qr-code een bestelling plaatsen, die vervolgens naar de auto wordt gebracht. Ook dit systeem is tijdens de coronacrisis opgezet en draait nog steeds.