Hans en Sandra Schlepers: “Spontane complimenten van klanten over keurmerk”

Goedgefrituurd - Blog, Actueel, Achtergrond |
24 februari 2024 |
Leestijd ± 2 tot 4 minuten

ProFri Ambassadeurs van de Week

Slagharen mag dan bekend zijn vanwege het attractiepark, Cafetaria Lunchroom Emmy durven wij gerust het warme hart van het Overijsselse dorp te noemen. Vaste klanten, dagjesmensen en toeristen krijgen hier een gastvrij onthaal van eigenaren Emmy van Hans en Sandra Schlepers en hun team.

Vanaf het eerste uur is het echtpaar Schlepers lid van ProFri. Bij bijeenkomsten van de vakvereniging zijn ze altijd van de partij. Als een van de eerste leden gingen ze meteen voor het keurmerk Goed Gefrituurd. Tijdens bezoeken van Mystery Guests blijkt dat ze telkens hoge ogen gooien op het gebied van vakmanschap, hygiëne en gastvrijheid.

Waarom zijn jullie lid van ProFri?
“Ze zijn er voor onze sector. Als je een vraag hebt, zijn ze goed te bereiken: de lijnen zijn kort. Verder bieden ze veel voordelen voor de leden zoals de contracten met de stroomleverancier. Ze denken goed met ons mee en komen op voor de frituurbranche.”

Is dat nodig?
“Het imago van onze friet is nog steeds niet goed. Op zich kun je prima één of twee keer per week friet eten Zeker als je het goed frituurt in vloeibaar vet zoals wij al jaren doen. Het is fijn dat ProFri in de media voor onze branche opkomt en dit toelicht.”

Helpt het keurmerk Goed Gefrituurd hierbij?
“Het laat aan onze klanten zien dat we goed bezig zijn met ons bedrijf.”

Wat doen jullie met rapporten van de Mystery Guests?
“We bespreken ze met onze medewerkers en kijken wat we kunnen verbeteren.”

Hoe communiceren jullie over het keurmerk?
“We hebben stickers op de ramen en bij de kassa hangt ons Keurmerk-certificaat. Mensen geven spontaan complimenten als ze het zien. Ze zeggen: ‘Jullie zijn goed bezig’. Bij sommige klanten leg ik uit wat het keurmerk betekent, maar de meesten snappen het.”

Vermelden jullie het keurmerk ook online?
“Ja. Laatst tijdens de Algemene Ledenvergadering van de ProFri hebben we een nieuw certificaat gekregen. Daarvan had ik een foto op Facebook geplaatst. Daar kregen we veel felicitaties en leuke reacties op. Een klant kwam zelfs met een bos bloemen.”

Over klanten gesproken. Wie komen er bij jullie?
“We zitten in het centrum van ons dorp waar nog meer winkels te vinden zijn. Naast vaste klanten komen er veel toeristen naar het attractie- en bungalowpark Slagharen. Die bezoeken ons voor een frietje of maaltijd. We zitten tegenover de supermarkt. Dus als ze na het inchecken boodschappen gaan doen in het dorp, ontdekken ze ons vaak direct. Velen zijn verrast dat Slagharen een dorp is en niet alleen uit het park bestaat.”

Waarvoor komen klanten langs?
“Naast een afhaalgedeelte voor snacks en friet hebben we sinds onze laatste verbouwing 85 zitplaatsen. We zijn zowel cafetaria als lunchroom. Je kunt hier terecht voor plateservice maar ook voor koffie met wat lekkers. Of een lunch met vers brood van de ambachtelijke bakker. In de zomer heb ik schepijs dat ik zelf maak.”

Wat is jullie positie in jullie buurt?
“In ons dorp zijn nog twee cafetaria’s. Met de eigenaar van de zaak hier verderop in de straat heb ik goed contact. Ik ben niet bang voor concurrentie. Sinds we de zaak hebben overgenomen in 1994, is de omzet altijd gestegen. Wij hebben onze eigen formule. We bieden gezelligheid, een nette zaak en goede producten die van constante kwaliteit zijn.”

Gastvrijheid staat bij jullie hoog in het vaandel?
“Of het nu vaste klanten zijn of nieuwe, iedereen behandelen we hier netjes en correct zodat ze bij een tweede bezoek terugkomen.”

Cafetaria Lunchroom Emmy in Slagharen

Herenstraat 28
776 AJ Slagharen
www.lunchroomemmy.nl

  • Bestaat sinds: 1982. Voortgekomen uit een kruidenierszaak. Sinds 1994 hebben Hans en Sandra Schlepers de zaak overgenomen.
  • Specialiteiten: schepijs uit eigen keuken zoals boerenjongensijs.
  • Product dat minder in trek is de laatste jaren: de boerenbrok (gekruid gehakt) en de satérol.
  • Product in opkomst: de lange lummel. (“Vooral bij jeugdige klanten”). Daarnaast wordt de nieuwe Friettopper (een maandelijkse wisselend maaltijdaanbieding) goed verkocht. Deze is online, telefonisch of in de zaak te bestellen. Voor afhalers of om gelijk in de zaak op te eten.
  • Verandering in bestelgedrag: mensen besteden hun geld anders; ze bestellen meer belegde stokbroodjes en onze Friet topper.

Cafetaria Lunchroom Emmy in de Nationale Smulgids

Cafetaria Lunchroom Emmy op platform Goed Gefrituurd

Tekst: Bianca Roemaat, foto’s ProFri

Meer over