Slogan bitterbalmerk: “100% frituurvrij…”

Actueel |
17 april 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Risottini

“100 procent frituurvrij…” Het is de kersverse slogan van het Amsterdamse bedrijf Risottini. Het bedrijf specialiseert zich in plantaardige bitterballen die gebaseerd zijn op de Italiaanse rijstballetjes arancini.

Met de reclamekreet “Hollands van buiten, Italiaans van binnen” positioneert Risottini zich in de snackmarkt. “De eerste snack in de markt die 100 procent frituurvrij is,” claimt het merk met een video op You Tube.

“Niet voorgefrituurd”

Risottini debuteert op de ‘frituurvrije paneersnack markt’ met de volgende toelichting: “Om krokant uit de oven te komen, worden paneersnacks voorgefrituurd. Het vet dat door de snack is opgenomen wordt in de oven verwarmd wat een krokante korst oplevert. Wij hebben een snack ontwikkeld met een paneer die al krokant is. Zo hoeft de snack niet te worden voorgefrituurd, en scheelt dit 10 procent van het totaalgewicht aan vet.”

“Frituurvrije bitterballen…”

Het Amsterdamse bedrijf gaat dus een stap verder dan de vele snacks die momenteel voor Airfryers en andere luchtovens worden gemaakt. Het bedrijf stelt verder: “Dit is voor veel partijen een oplossing. Consumenten kunnen gezonder snacken, zonder consessies. Horeca kan snacks serveren wanneer zij geen frituur hebben of kosten willen besparen, cateraars kunnen veel snacks tegelijk serveren zonder frituurlucht.”

Risottini levert zijn “frituurvrije risotto-bitterballen” in de smaken tomaat-mozzarella, truffel-bospaddestoel en spinazie-gorgonzola. Inmiddels worden de Nederlands-Italiaanse bitterballen door ongeveer 600 restaurants afgenomen, aldus het bedrijf. Overigens verkoopt het bedrijf ook bitterballen die wel gewoon in de frituur bereid moeten worden.