Groothandel online: Makro start non-food webshop

Actueel |
7 maart 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Makro Nederland

De online horecagroothandel rukt verder op. Makro Nederland lanceerde een nieuwe horecawebshop met een breed en diep non-food assortiment.

De Nederlandse webshop is onderdeel van een Europees platform. Makro wil hiermee in 2030 een jaaromzet bereiken van drie miljard euro.

Ook derden-verkoop

De nieuwe Makro webshop verkoopt niet alleen producten uit haar eigen vestigingen en magazijnen. Net als bij bijvoorbeeld consumenten-website Bol.com, kunnen ook externe leveranciers en fabrikanten producten bij de Makro-webshop in de etalage zetten. “Hierdoor zijn nu al duizenden producten beschikbaar voor de horecasector en neemt het assortiment maandelijks toe,” aldus Makro Nederland in een persbericht.

Voor profs en andere kopers

Makro focust weliswaar op professionals in de horeca en foodservice, maar de feitelijke doelgroep van de webshop is veel breder. “Ondanks dat het assortiment is gericht op horeca en professionals is de Makro Webshop voor iedereen toegankelijk. Een Makro-pas of btw-nummer is niet nodig,” aldus Makro Nederland.

De Nederlandse topman Andries Govaert zegt: “De lancering van deze webshop versterkt de multichannel strategie van Makro Nederland. Naast onze 17 Makro-vestigingen en de Horeca Bezorgservice bedienen we onze klanten nu ook online. Onze producten zijn nu voor iedereen en overal online verkrijgbaar.”

Actie met Thuisbezorgd

Makro trok nog onlangs de aandacht door een opmerkelijke samenwerking met Thuisbezorgd.nl. Bezorgrestaurants die op dit platform vertegenwoordigd zijn, hebben bij Makro een streepje voor. Het bedrijf van Jitse Groen houdt zich overigens ook zelf bezig met rechtstreekse B2B-verkoop via de eigen groothandelswebsite Shop.Thuisbezorgd.

Meer over