Fritessaus-marketing bij McDonald’s en Verhage

Actueel |
7 juni 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Normaal in sachets, nu in een knijpfles van 250 milliliter. McDonald’s Nederland verkoopt sinds deze week zijn fritessaus voor thuis. Of zoals McDonald’s het zelf schrijft: “Iconische Fritessaus in Limited Edition Fles. Op = op.” Ook Verhage zet zijn eigen fritessaus in de schijnwerpers.

“Perfect voor elke gelegenheid en geschikt voor veel meer dan alleen frietjes. Of je nu je broccoli, chips, hotdogs of zelfs je ontbijt wilt verrijken… Make It Mac,” aldus Mac. De fritessausflessen in beperkte oplage zijn overigens alleen verkrijgbaar via deals in de McDonald’s klanten-app. Ze kosten €3,50.

Sociale media

McDonald’s koppelt aan de fritessausactie een campagne via sociale media. Het bedrijf roept kopers op om foto’s van hun creatieve gerechten mét McSaus te delen via het wereldwijde web, compleet met de hashtag #MakeItMac. “Laat zien hoe jij de saus gebruikt en inspireer anderen!” McDonald’s raadt wel aan de fritessaus koel te bewaren om een goede smaak te garanderen.

Klassieke Verhage Fritessaus

Dat naast McDonald’s ook Verhage eigen iconische fritessaus verkoopt, is vooral in Rotterdam en wijde omstreken al lang bekend. Verhage brengt zijn potten fritessaus momenteel eveneens via een marketingactie extra onder de aandacht in zijn 44 vestigingen.

Klanten die een gezinsbox, familiebox of menu bestellen bij Verhage, mogen dobbelen tijdens het zogenaamde Frietje Met Roulette. De gelukkige dobbelaars winnen een pot Klassieke Verhage Fritessaus. Vanzelfsprekend ontbreekt het dubbelportret van oprichters Joop en Pim Verhage niet op het etiket.

Tekst: Ubel Zuiderveld. Foto’s: McDonald’s Nederland en Verhage

Meer over