Family wil nog meer sfeer in de zaak

Actueel |
10 december 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

De huisstijl van Family krijgt een opfrisbeurt. Vijf jaar na de complete rebranding van het merk, trekt de formule van FHC een nieuw jasje aan. “Dit maakt de formule helemaal van deze tijd.”

De huidige stijl past volgens Family nog steeds goed bij deze tijd. Toch komt er een opfrisbeurt, zegt marketing manager Chantal van der Meer. “Als formule is het belangrijk regelmatig te blijven vernieuwen. Daarbij zien we dat de formule een enorme ontwikkeling doormaakt. Een nieuwe look past daarbij.”

Frisse look

Bij de vernieuwde huisstijl gaat niet weer volledig het roer om. Family maakt voor een groot deel gebruik van het bestaande kleurpallet. Het Family-groen gaat iets meer naar de achtergrond, zodat de uitstraling van de formule wat sfeervoller wordt. De kleur blauw uit het bestaande logo, wit en een nieuwe kraftkleur vormen de belangrijkste basis en geven de formule een frisse look.

Zoete uitstraling

Voor het ijsassortiment zijn er twee pasteltinten toegevoegd. Deze geven de ijshoek volgens de formule een unieke en zoete uitstraling. Het krijtbord verdwijnt uit de huisstijl, daarmee wordt ook een nieuwe lijnstijl geïntroduceerd. Deze is wat verfijnder dan de krijtbordstijl die eerder werd gehanteerd. De nieuwe pay off is ‘enjoy, food & drinks’. “Dit benadrukt waar het bij Family allemaal om draait; samen genieten op ieder moment van de dag.”

Fastservice concept

Met alle wijzigingen gelooft FHC Formulebeheer dat de huisstijl meer aansluit bij de ontwikkeling die de formule doormaakt, aldus van der Meer. “De afgelopen jaren is de formule steeds meer opgeschoven van cafetaria naar fastservice concept. Family is de formule waar ter plekke blijven eten, afhalen en bezorgen hand in hand gaan. Dit maakt de formule helemaal van deze tijd.”

Nieuwe Family in Breda

De nieuwe stijl van de formule is al te zien bij Family Breda Struyckenplein. Deze vestiging is onlangs geopend en hier zijn de nieuwe elementen terug te vinden op de raamsigning, menupresentatie en alle pos materialen.

De nieuwe huisstijl wordt in 2022 verder uitgerold naar andere vestigingen. Een geheel vernieuwde website volgt in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar.