De Gastronoom wil via franchising landelijke dekking bereiken

Actueel |
22 mrt 2022 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: De Gastronoom, Facebook

Bakhuus, Restaria, Eetwinkel. De afgelopen jaren kreeg de cafetariasector er nieuwe merkformules bij met opgeteld nu bijna honderd vestigingen. Maar er zijn daarnaast enkele lokale/regionale merken. De Arnhemse cafetariaformule De Gastronoom is onlangs gestart met franchising. Momenteel zijn er zes vestigingen in Arnhem en Velp.

De Gastronoom is geen nieuwe merknaam. Al ruim zestig jaar is het in Arnhem een bekende cafetaria. Eigenaar Ali Deniz, die De Gastronoom zeventien jaar geleden overnam, verklaart in weekblad de Arnhemse Koerier dat hij verder wil uitbreiden.

Bestaande cafetaria’s

Deniz is op zoek naar ondernemers die een nieuwe Gastronoom willen openen, maar ook naar cafetariahouders die met hun bedrijf verder willen onder de Gastronoom-vlag. Op de website geeft Deniz te kennen dat hij streeft naar een landelijke dekking van zijn formule, die dus moet uitgroeien tot een franchiseformule met vele tientallen vestigingen.

Specialiteiten

Bij De Gastronoom is opmerkelijk dat geen van de zes bestaande zaken helemaal hetzelfde is. Zo zijn twee Gastronoom-cafetaria’s bekend om hun Vlaamse friet, terwijl twee andere vestigingen gerechten van de houtskoolgrill en pizza als specialiteit van het huis hebben. Wel serveren alle vestigingen dezelfde ambachtelijke snacks uit eigen keuken, zoals de gehaktbal, bamiballen, schnitzels en frikandellen.