Casa Carpaccio nog altijd een grote cafetariahit

Actueel |
15 augustus 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Casa Carpaccio

Carpaccio blijft een hit in cafetaria’s en andere kleine eetgelegenheden. Vooral het concept Casa Carpaccio vindt navolging bij steeds meer ondernemers in het branche. Het werd ruim twee jaar geleden bedacht door Melissa Versluis van Eetwinkel De Buren in Lisse.

Mede gedreven als bezorgartikel in de coronatijd, is Casa Carpaccio een succesnummer.

In de Bollenstreek is de formule de afgelopen jaren volledig ingeburgerd, maar het is als sub-concept inmiddels ook te vinden in steden als Helmond, Doetinchem en Oss. Casa Carpaccio is nu present in zeker vijftien dorpen en steden in ons land.

“Funky gerechten”

In Lisse worden de gerechten op basis van carpaccio ontwikkeld en kleurrijk gefotografeerd. “Het zijn funky gerechten, een hippe maaltijd om je dag mee op te peppen,” aldus Versluis op haar website. “Een simpel, maar gezellig gerecht waar je naar uit kijkt, waar je van gaat glimlachen.”

De carpaccioschotels dragen namen als Perky Pesto, Tasty Truffle, Sassy Soy en Thirsty Tuna. Inmiddels zijn er zelfs carpacciowraps. Met regelmaat worden boven nieuwe eigentijdse variaties geïntroduceerd.

Eetwinkel en andere formules

Met name Eetwinkel, de formule van Chefs Culinar, bracht Casa Carpaccio aanvankelijk onder de aandacht. Maar het carpaccio-concept is tegenwoordig ook al te vinden bij andere formules, zoals vestigingen van Foodmaster en Plaza, en bij de nodige zelfstandige cafetaria’s.

Casa Carpaccio was zelfs reeds present op evenementen en in foodtrucks. De formule van Versluis inspireerde ook andere ondernemers om eigen carpaccio-concepten te ontwikkelen, vaak tevens gericht op delivery, soms vanuit dark kitchens. Overigens ontstonden acht jaar geleden in ons land al enkele gespecialiseerde carpacciobars.