Binnenkort van start | 3-daagse training Gericht Leidinggeven

Actueel |
6 apr 2023 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten

Hoe haal je het beste uit jouw team? Volg net als je collega’s de driedaagse training Gericht Leidinggeven van het Nederlands Frituurcentrum. Dit voorjaar staat deze praktische training weer op het rooster.

Door gericht leiding te geven, haal je meer uit je medewerkers. Niet alleen door boven hen te staan, maar ook ernaast. Door het volgen van de driedaagse training Gericht Leidinggeven krijg je van een ervaren trainer kennis en vaardigheden aangereikt om je medewerkers beter aan te sturen. Het resultaat: betere verstandhoudingen, een beter functionerend team en medewerkers die zich verbonden voelen met het bedrijf.

Medewerkers maken je bedrijf; dat geldt zeker voor cafetaria’s en andere frituurspeciaalzaken. Iedereen staat in direct contact met de gasten.

De driedaagse training is vooral actief van aard en de groepsgrootte is beperkt. Voorafgaand aan de training ontvangen de deelnemers een korte vragenlijst ter voorbereiding. Tussen de eerste en tweede trainingsdag maken deelnemers ‘huiswerkopdrachten’ en gaan ze in hun bedrijf met hun leerpunten aan de slag. De derde dag is twee maanden later en bedoeld om de nieuwe praktijkervaringen uit te wisselen en de puntjes op de i te zetten. De terugkomdag wordt ’s middags afgesloten met een trendtour door Utrecht en ontvangen de deelnemers een certificaat.

Voor wie
Voor uitvoerende ondernemers, bedrijfsleiders en leidinggevende in de frituurbranche

Duur
Twee hele dagen en een terugkomdag. Het ontvangst is alle dagen vanaf 9.30 uur en begint de training uiterlijk om 10.00 uur. De eindtijd van de trainingsdagen is omstreeks 16.30 uur

Wanneer
De trainingsdagen worden in overleg met de deelnemers gepland.

Locatie
Utrecht

Kosten
€ 790 exclusief 21% btw. Daarvoor krijgen deelnemers een syllabus, een certificaat van deelname en koffie, thee en lunch. Leden van ProFri krijgen voor hun medewerkers € 95 korting.

AANMELDEN

Onderwerpen die aan bod komen

De medewerker als uitgangspunt
Wat wordt van een medewerker verwacht? Wat zijn hun (kern)taken?
De medewerker(s) centraal: hoe kan ik “competentie” en “motivatie” inschalen?
Welke groei c.q. ontwikkeling heb ik mijn medewerkers te bieden?

Situationeel leidinggeven
Welke stijlen van leidinggeven bestaan er?
Individuele test: welke van deze is mijn “natuurlijke” voorkeursstijl?
En wat betekent dat voor mijn manier van aansturen op de werkvloer?

In gesprek met een medewerker
Welke soorten gesprekken worden gevoerd met medewerkers?
Wat is een handige gespreksstructuur om aan te houden?
Hoe benut ik de kracht van vraagstellingstechnieken?
Wat kan ik doen om heldere instructie / uitleg te geven?
Hoe pas ik hierbij de juiste stijl van leidinggeven toe?

Het maken van vervolgafspraken
Wat zijn heldere vervolgafspraken?
Hoe maak ik hierbij gebruik van het jij-wij-ik principe?

AANMELDEN