Platform Nederland Eet: “Verbeteren van thuisbezorgsector”

Actueel |
31 jul 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Nederland Eet

Het bestelplatform Nederland Eet wil de thuisbezorgsector laagdrempeliger, lokaler en meer transparant maken. Om deze ambitie en groeiplannen te realiseren, is Nederland Eet een campagne gestart om kapitaal aan te trekken.

Deze campagne leverde in de eerste dagen al zo’n 95.000 euro op, bijna een derde van het streefbedrag van de eerste ronde, zo laat het platform via een persbericht weten.

Nederland Eet is inmiddels vijf jaar actief als lokale eet- en bestelsite. Het platform wil een alternatief bieden voor de hoge commissies en de veelvoorkomende oneerlijke positionering van restaurants in bestelapps.

Samenwerking met lokale ondernemers

Hugo Smink, Managing Partner van Nederland Eet laat weten dat samenwerking met lokale ondernemers een van de kernwaarden is. Iedereen moeten kunnen profiteren van het platform. “We bouwen aan een sterke online community, door bijvoorbeeld ook gezamenlijke lokale marketingacties op te zetten met ondernemers en we hebben de beste ICT’ers in huis om continu te kunnen innoveren.”

Groeislag

In Zwolle, Kampen en Deventer is het platform naar eigen zeggen nu al de grootste partij. Ook in een aantal andere steden groeit Nederland Eet. Daarom wil het platform een groeislag maken om zo haar landelijke positie te verstevigen.

Investeren vanaf 250 euro

Steeds vaker krijgt Nederland Eet van kleinere lokale platformen de vraag om samen te werken. Met het opgehaalde kapitaal uit de campagne wil het de krachten bundelen met deze platformen en actief worden in nieuwe steden. Deelnemers kunnen investeren vanaf 250 euro. “Met deze sharefunding campagne willen we iedereen, zowel enthousiaste ondernemers, restauranthouders als consumenten, de kans geven om onderdeel te worden van ons verhaal,” aldus Smink.

Meer over