Nederlands Frituurcentrum zoekt extra mystery guests

Geen categorie, Actueel |
12 januari 2022 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Frituurcentrum - mystery guests (klein)

Voor de Nationale Smulgids en de keurmerken voor professionele frituurders is het Nederlands Frituurcentrum op zoek naar extra mystery guests. Wie werkzaam is in of bekend is met de frituurbranche – en dol is op gefrituurde lekkernijen en specialiteiten – wordt aangemoedigd zich te melden.

Het huidige korps van mystery guests wordt uitgebreid vanwege de verschillende activiteiten die het Nederlands Frituurcentrum en de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) in 2022 ontplooien. De mystery guest is onderdeel van het keurmerk Goed Gefrituurd, waarmee bedrijven aantonen dat ze uitblinken in Vakmanschap, Veiligheid & hygiëne en Verantwoordelijkheid. Bij ProFri wordt het keurmerk Goed Gefrituurd vanaf 2024 de basis van het lidmaatschap.

Nationale Smulgids

Het Nederlands Frituurcentrum zet mystery guests ook in voor de Nationale Smulgids. Dit is een consumentengids met frituurspeciaalzaken die een omweg waard zijn. In 2022 krijgen niet alleen de bedrijven met het keurmerk Goed Gefrituurd een vermelding in de Smulgids, maar kunnen cafetaria’s, snackbars en andere frituurbedrijven zich ook aanmelden via open inschrijving. Hoe deze open inschrijving in z’n werk gaat, wordt binnenkort bekendgemaakt. De Nationale Smulgids wordt gepresenteerd tijdens het Frituurwereld Event op maandag 26 september.

Verder stuurt het Nederlands Frituurcentrum mystery guests op pad voor het keurmerk Met Goud Bekroond voor huisgemaakte specialiteiten. Ook met dit keurmerk kunnen bedrijven een plekje verwerven in de Nationale Smulgids.     

Profiel mystery guest

Een mystery guest van het Nederlands Frituurcentrum is:

  • bekend met of werkzaam in de frituurbranche
  • dol op gefrituurde lekkernijen en specialiteiten die voortkomen uit het frituurambacht
  • kan regelmatig bezoeken uitvoeren en hierover rapporteren
  • minimaal 18 jaar
  • in het bezit van eigen vervoer
  • goed telefonisch en/of per e-mail bereikbaar
  • positief kritisch
  • in staat waarnemingen goed onder woorden te brengen
  • betrouwbaar en nauwkeurig
  • goed in de Nederlandse taal in woord en geschrift

Vergoeding

Mystery guests bezoeken in opdracht van het Nederlands Frituurcentrum een cafetaria, snackbar of ander frituurbedrijf en geven het bezoek weer in een online rapportage. Ze komen niet in dienst en kunnen dus altijd zelf bepalen of ze een onderzoek wel of niet doen. Voor elk bezoek en rapportage is de vergoeding 25 euro. Ook worden de bestellingen vergoed met een maximum van 25 euro per bezoek. ZZP’ers kunnen een factuur indienen.

Geïnteresseerden kunnen een mail sturen, met CV, naar info@frituurcentrum.nl.