Kwalitaria overhandigde een cheque van 30.000 euro aan Stichting Kinderen van de Voedselbank. Het bedrag is bijeen gebracht met de verkoop van kindermenu’s in de 136 Kwalitaria’s. Van elk verkocht kindermenu gaat er een donatie naar de stichting.
Stichting Kinderen van de Voedselbank zet zich in om de maatschappelijke gevolgen van kinderarmoede in Nederland te verlichten. Sinds 2021 steunt Kwalitaria het werk van de stichting. “We vinden het belangrijk om als formule iets te kunnen betekenen op maatschappelijk gebied,” zegt Kwalitaria’s brandmanager Maaike Huibers.
Kinderen en armoede
Huibers zegt verder: “Wij zien veel kinderen in onze vestigingen. Maar wij weten ook dat voor één op de negen kinderen in Nederland zo’n bezoekje niet mogelijk is, omdat zij in armoede leven. Het is mooi om iets voor deze kinderen te kunnen doen.”
De overhandiging van de cheque was bij Kwalitaria Presikhaaf in Arnhem. Bedrijfsleider Vincent Visser (links op de foto) gaf de cheque aan Jan Woldberg, bestuurslid van Stichting Kinderen van de Voedselbank. De stichting gebruikt het geld om kinderen van Voedselbank-ouders twee keer per jaar nieuwe kleding toe te sturen. Ook verrast de stichting kinderen op hun verjaardag met cadeautjes en traktaties.
Actie wordt voortgezet
Jan Woldberg: “Het is fijn dat er gedacht wordt aan kinderen die het wat moeilijker hebben. Wij waarderen het dan ook enorm dat Kwalitaria zich hiervoor inzet.” Maaike Huibers: “We gaan ook dit jaar door met de donatie gekoppeld aan ons kindermenu. De stichting verricht fantastisch werk, wij zijn blij om daar een steentje aan bij te kunnen dragen.”
Foto: Kwalitaria FFC