Innovatie in snackland: De Mora Kaas Kipkorn®

Advertorial
19 februari 2024 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten

Snackfabrikant Van Geloven lanceert een nieuwe smaakvolle creatie onder haar merk Mora: de Mora Kaas Kipkorn®. Met deze innovatieve introductie speelt het merk in op de vraag naar herkenbare snacks met een twist. In dit geval een variatie op de populaire Mora Kipkorn® en de smaakvolle kaasproducten. De snack combineert het beste van twee werelden – heerlijke kip en smeuïge kaas – gehuld in een krokant jasje. Vanaf nu is de snack exclusief verkrijgbaar in Foodservice-kanalen.

De nieuwe smaaksensatie van Mora is een primeur in de wereld van snacks. Vanaf nu hoeft een liefhebber van kaas- of kipsnacks niet langer te kiezen. Marieke van Balen, directeur Marketing & Innovatie bij Van Geloven licht toe: “Als marktleider vinden we het belangrijk om te blijven innoveren en consumenten te verblijden met nieuwe, lekkere producten die aansluiten bij de behoefte om af en toe te kunnen variëren in keuze.”

Snackuitvinder van het eerste uur

Al sinds 1978 produceert Mora de ene succesvolle snack na de andere. Met de Mora Originals zoals de Kipkorn®, Viandel® en de Sito Gold® heeft het innovatieve Mora een zeer stevige positie in de professionele én de consumentenmarkt veroverd.

Met meer dan 50 jaar ervaring weet Mora waar consumenten van genieten en waar de behoeften van consumenten liggen. De snackfabrikant komt daarom niet zomaar met deze originele snack. Uit uitgebreid marktonderzoek, specifiek voor het Foodservicekanaal, blijkt dat consumenten juist op zoek zijn naar een herkenbare snack met een unieke twist. Daarnaast blijven de kaas en kipsnacks onverminderd populair. De perfecte aanleiding voor Van Geloven om voor de consument een mix van twee bestaande producten te creëren.

“In dit geval de combinatie van de welbekende Mora Kipkorn® en de smeuïge kaas die we gebruiken in onze kaasproducten. Het was daarom voor ons een logische keuze om een snack te ontwikkelen waarbij liefhebbers van beide smaken binnen één snack kunnen genieten zonder concessies te hoeven doen”, aldus Marieke van Balen.

Grootse lancering

De snackfabrikant pakt uit met een impactvolle marketingcampagne om de Mora Kaas Kipkorn® succesvol te introduceren. De campagne omvat diverse marketingmiddelen waaronder advertising via radio, online video’s, social media en een breed scala aan promotiemateriaal voor de foodservice-kanalen. Met de campagne focust Mora zich op het bereiken van de snackliefhebbers en het bouwen aan bekendheid en populariteit voor de nieuwe Mora Kaas Kipkorn®

Klik hier voor meer informatie.