Handig hulpmiddel voor acties en berichten

Nieuw!, Actueel, Achtergrond |
30 november 2023 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Zo gebruik je een inhaakkalender voor je sociale media

‘Hoe bedenk ik acties om klanten te trekken?’ en ‘Wat moet ik op sociale media zetten?’. Twee veel gestelde vragen. Om cafetariahouders hierbij te helpen, heeft horeca-adviseur Petra Venekamp (ConcreetAdvies) een horeca-inhaakkalender voor 2024 gemaakt. Deze kun je gratis aanvragen.

In de digitale inhaakkalender van de horeca-adviseur staan feestdagen, evenementen en speciale themadagen vermeld. Dit zijn meer dan 800 ‘haakjes’ die je kunt gebruiken als inspiratiebron voor acties in je cafetaria of voor het schrijven van berichten op je sociale mediakanalen.

Acties inplannen

Het is de zevende keer dat Petra de inhaakkalender speciaal voor ondernemers in de horecabranche heeft gemaakt. “Met deze kalender weet je al ver van te voren welke evenementen of speciale fooddagen eraan komen. Zo kun je hier tijdig op inspelen en acties inplannen.”

Gehaktballendag

Een voorbeeld hoe je dat doet: op 9 maart is het gehaktballendag. Maak een dagaanbieding met een van je gehaktballen. Zet die op je krijtbord, lichtkrant of tafelmenukaart. Post ook een foto van die gehaktbal en je aanbod op je sociale mediakanalen.

Gebruik #

Nog een tip: vergeet niet de # (hashtag) bij het bericht te vermelden. Dus #gehaktballendag. Dat zorgt ervoor dat (nieuwe) klanten je actie en bericht kunnen vinden.

Meer tekstvoorbeelden

Meer tekstvoorbeelden en tips over hoe je de horeca-inhaakkalender gebruikt, lees je in dit artikel van horecajournalist Bianca Roemaat.

Boost je sociale media!

Samen met Petra geeft Bianca onder meer lezingen en workshops Boost je sociale media! Hierin komt ook het inzetten van een inhaakkalender aan bod.

Vraag de kalender aan

Wil je deze gratis digitale horeca-inhaakkalender van Petra aanvragen? Stuur dan een mail naar info@boostjeomzet.nl.