Frietweek bereikt vele duizenden consumenten

Actueel |
21 december 2017 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

De Nationale Week van de Friet 2017 bereikte in oktober vele duizenden liefhebbers van ons frietje. Twee successen sprongen er in het bijzonder uit. Ten eerste het aardappelrooien bij de boer. Ondanks de regen waren de locaties volledig “uitverkocht”. Daarnaast brachten sociale media veel reuring rond de frietweek teweeg.

Organisator het Nederlands Frituurcentrum vindt de grote belangstelling voor het aardappelrooien zeer bemoedigend: “Voor het eerst deden er dit jaar drie boeren mee aan het evenement aan het begin van de Week van de Friet. Omdat er zich zoveel kinderen aanmeldden, moesten we de inschrijving zelfs sluiten.” Voor 2018 streeft het Frituurcentrum naar een landelijke dekking van de rooilocaties. Het aantal van ruim 200 cafetaria’s dat zich aanmeldde als actieve deelnemer (geen voorwaarde overigens om mee te doen) en zelf activiteiten in de zaak organiseerde, vindt het Frituurcentrum aan de magere kant. Het Frituurcentrum gaat de werving intensiveren, zodat in 2018 meer bedrijven actief gaan deelnemen.

De jaarlijkse frietviering leefde ook volop op sociale media. “De speciale promotiefilmpjes zijn veel bekeken en de frietkleurplaat is volop gedownload.” Deelnemende bedrijven en ook de organisatie reikten de nodige prijzen uit aan consumenten. Even noteren in jouw kakelverse agenda: de Nationale Week van de Friet 2018 is van zaterdag 29 september tot en met zondag 7 oktober.

Dit artikel is eerder gepubliceerd in het magazine Frituurwereld nummer 6 – Winter 2017-18