Frietboutique verkoopt gerecht van populaire Instagrammers

Actueel |
6 december 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Two Hungry Bois, Instagram

Frietboutique verkoopt in zijn vestigingen in Rotterdam (2 locaties) en Amsterdam de komende weken BBQ Chicken Fries van Instagram- en deliveryspecialisten Two Hungy Bois. Het is een voorbeeld van een samenwerkingsvorm die je bij jonge ondernemers vaker ziet.

“Een limited edition frietje dat bestaat uit geplukte kippendijen en verse frietjes,” zeggen de onderneemsters van Frietboutique.

Dark kitchen

Two Hungry Bois is gespecialiseerd in Texas-stijl barbecue; de kip wordt dan ook bereid in een smoker. De twee initiatiefnemers posten al langer als hobby hun gerechten op Instagram. Tegenwoordig worden hun creaties thuisbezorgd bij klanten door Uber Eats, maar nu dus ook de komende weken – via Frietboutique – door Deliveroo. Two Hungry Bois maakt voor de bereiding van zijn gerechten gebruik van The Kitchen Dojo, een centrale dark kitchen in Rotterdam waar meer bezorgspecialisten keukens hebben.

De samenwerking tussen Frietboutique en Two Hungry Bois staat voor een bredere trend: influencers en particulieren kunnen via sociale media én door gebruik te maken van dark kitchens relatief eenvoudig toetreden tot de bezorgmarkt. Gesettelde horecamerken op hun beurt, zoals in dit geval Frietboutique, krijgen er nieuwe doelgroepen bij door de samenwerking te zoeken met foodies online.

Meer over