
Kwalitaria bestaat 35 jaar. Dit viert het cafetariamerk van formulehuis FFC met onder meer de Kwalitaria-35 Burger, een burgerbroodje met liefst 35 ingrediënten. Hij is tot en met 27 juli bij 25 van de 135 Kwalitaria’s in ons land verkrijgbaar.
“Ga jij de challenge aan? 35 ingrediënten op één burger? Challenge accepted! 35 jaar Kwalitaria vieren we groots. En dan bedoelen we écht groots. Zó over the top, zó onweerstaanbaar. Kun jij onze jubileumburger aan?” Aldus Kwalitaria op zijn jubileum-website. De cafetariaformule trekt met zijn burger sinds de introductie al veel views op platforms als TikTok.
Bloemlezing
De 35 ingrediënten variëren van rode ui, tomaat en zoetzure komkommer tot atjar, jalapeños en bacon. Maar ook komen gebakken uitjes, pindasaus, friet, pulled chicken en Italiaanse kaassnippers voorbij. Verder noemen we nog maar even: gekarameliseerde uien, paprika, pesto, pijnboompitten, mozzarella, gefrituurde uienringen en zelfs bitterballen.
Veel merkfusies
Kwalitaria is onder de paraplu van de Stichting Erkende Cafetaria’s ontstaan als keurmerkorganisatie. Op 29 mei 1990 sloten de eerste 56 cafetaria’s zich aan. Nadat onder meer Ahold (Albert Heijn) belangstelling toonde voor deelname in Kwalitaria, nam Food Franchise Company (FFC) in Vianen het merk in 2004 over.
In de loop der jaren fuseerden cafetariamerken als Vork, Hap Snap, Smulwereld, Tot Uw Dienst en Smullen Geblazen met Kwalitaria. Drie jaar geleden nam investeerder Antea een meerderheidsbelang in de franchiseformule van FFC.
Beeld: campagne 35-burger, Kwalitaria-FFC