Miljoenen views voor POV-video’s in cafetaria

Actueel |
24 jun 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Cafetaria De Fijnproever uit Etten-Leur trekt miljoenen views met zogenaamde POV-video’s op TikTok. De POV ofwel Point of View filmpjes worden vanuit een vast standpunt gemaakt. In dit geval: achter de toonbank, zonder dat de klant zichtbaar is.

Te zien is onder meer hoe een klant een bestelling plaatst voor 30 personen (2 miljoen views), hoe een gast een verkeerde snack bestelt (1,4 miljoen views) en hoe een jongen van bijna 16 jaar spontaan komt solliciteren aan de toonbank (1,6 miljoen views).

Camera op werkkleding

De POV-video’s brengen eigenlijk alleen de kassa, de achterkant van de toonbank en werkzaamheden aan de bakwand in beeld. De 26-jarige medewerker Luca Chen is de maker van de filmpjes. Hij draagt voortdurend een compacte camera op zijn werkkleding, die hij aanschakelt als zich een klant aan de toonbank meldt.

“Fijn en rustgevend”

De video’s leggen cafetaria De Fijnproever geen windeieren. Er komen klanten van heinde en verre poolshoogte nemen. Bij de lokale omroep Zuidwest TV komt een gast uit Schiedam (60 kilometer van Etten-Leur) aan het woord. Zijn verklaring waarom hij graag naar de POV-video’s kijkt: “Ik vind het heel satisfying om te kijken. Het is fijn en rustgevend. Het is gewoon een genot.”

Afbeeldingen: TikTok @cafetariadefijnproever

Meer over