Google helpt horeca met online zichtbaarheid

Actueel |
3 december 2020 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: iStock

Google heeft grote ambities richting de horeca. Eind november startte het e-concern samen met MKB-Nederland met trainingen waarmee de horeca en andere bedrijven het platform doelmatiger kunnen inzetten. Tot eind 2021 wil Google vele duizenden Nederlands horecabedrijven instrueren.

Google wil de horeca helpen om de vindbaarheid en zichtbaarheid in het digitale domein te vergroten. Dat is volgens het bedrijf van groot belang, omdat het aantal transacties via digitale kanalen de komende jaren sterk zal blijven groeien. De trainingen zijn overigens niet alleen op de horeca gericht, maar op het hele midden- en kleinbedrijf in ons land.

Foodfotografie

Sinds eind november worden de trainingen dagelijks aangeboden. Google wil voor eind 2021 een half miljoen bedrijven helpen met trainingen, producten en diensten. Afgezien van gerichte tips voor betere zichtbaarheid online en checklists voor de horeca, is er ook een workshop over online foodfotografie. Hiermee kunnen horecabedrijven hun menu’s online professioneler presenteren. Zodoende komen cafetaria’s, restaurants en andere horecabedrijven na de lockdown online beter voor de dag.

Foodsy

Ander digitaal nieuws: Foodsy stelt haar software en platform tijdelijk kosteloos ter beschikking voor de horeca. Foodsy is een Nederlandse app waarmee consumenten van tevoren bestellingen kunnen plaatsen, zodat ze als ze het gaan afhalen niet lang hoeven te wachten. Foodsy was voorheen exclusief gericht op reizigers en horeca-outlets op stations. Mede omdat hier nu minder emplooi is voor de app, geldt deze tijdelijke aanbieding voor de afhaalhoreca.

Hier vind je trainingskalender van Google