Geen recepties, minder bitterballen

Actueel |
12 okt 2020 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

De receptiesnack bij uitstek, de bitterbal, gaat door een diepe dip. Sinds de eerste coronagolf in maart zijn er aanmerkelijk minder bijeenkomsten, recepties en borrels. Dit zorgt er, met de vroege cafésluiting, voor dat er aanmerkelijk minder bitterballen verkocht worden.

Website Nu.nl interviewde verschillende producenten over de verkoopstagnatie. Bij Jong Food stortte de verkoop van bitterballen onmiddellijk in nadat premier Mark Rutte bekendmaakte dat cafés voortaan om tien uur ’s avonds moeten sluiten. Voor dit bedrijf en andere makers van bitterballen komt deze tegenslag bovenop de effecten van de eerste coronagolf.

Supermarktverkoop

Ad van Geloven meldt aan Nu.nl dat de verkoop via supermarkten wel bleef aanhouden. Het bedrijf verwacht dit jaar uit te komen op 90 procent van de omzet in 2019. Producenten die meer op de horeca leunen, zoals GoodLife Foods, kijken met argusogen naar de effecten van de huidige, tweede coronagolf.

Beste jaar

Voor Jong Food leek 2020 het beste jaar ooit te worden, aldus ceo Koen de Jong op Nu.nl. “Voor de komende maanden moet we alles op scherp houden,” zegt hij.

Hier kun je het uitgebreide artikel op Nu.nl lezen.