Decemberactie: avondje bij McDonald’s winnen

Actueel |
5 dec 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

McDonald’s Nederland organiseert in het weekend van 6 en 7 december een nieuwe decemberactie. Onder de naam Mystery Door-actie zijn op Qmusic en in de app van de hamburgerketen hints te horen. Wie daarmee het juiste woord raadt, mag een avondje samen met twintig vrienden doorbrengen in een restaurant van McDonald’s.

De Mystery Door-actie draait om het raden van één woord. De actie is een grootschalige doorvertaling van de bekende McDonald’s-Decemberkalender. In plaats van kleine vakjes voor elke dag in december met daarachter een deal of giveway, bestaat de Mystery Door-actie uit één enorme deur. Die deur geeft toegang tot de hoofdprijs.

Eigen McDonald’s-Avond

“We hebben nog nooit eerder de sleutel van een McDonald’s-Restaurant uit handen gegeven,” zegt Karin van Prooijen, Marketing Manager bij McDonald’s Nederland in een persbericht. “Dit is een unieke kans voor onze grootste fans om hun eigen McDonald’s-avond te beleven.”

Foto: McDonald’s Nederland.

Hints op Qmusic en in de app

Tijdens het Mystery Door-weekend op 6 en 7 december worden er via de muziekzender Qmusic hints gegeven die de consumenten op weg moeten helpen om het woord te raden waarmee ze de deur kunnen openen. De hints zijn ook te vinden in de McDonald’s-App. Vanaf begin december zijn influencers ingezet om extra aandacht voor de actie te vragen.

Aanbiedingen via de kalender

Naast de Mystery Door-actie heeft McDonald’s ook dit jaar weer haar bekende decemberkalender in haar app. Daarin zijn allerlei aanbiedingen zoals een tijdelijke McFlurry, een pop-up oliebollenkraam, of exclusieve McDonald’s-merch en mini-giveaways te verkrijgen.

McDonald’s Nederland telt ruim 260 restaurants en 64 franchisenemers. In totaal werken er 22.000 mensen bij McDonald’s Nederland.