Big Mac voor één euro via de McApp

Actueel |
27 nov 2024 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

“McDonald’s steeds duurder: 40 euro voor gezin met kinderen.” Aldus een kop in Algemeen Dagblad onlangs. McDonald’s Nederland lijkt de decembermaand aan te grijpen voor een tegenoffensief. Gisteren startte de campagne Giveaway Island met onder meer een Big Mac voor één euro via de McApp.

McDonald’s Nederland richt zich met de campagne Giveaway Island primair op de komende feestdagen. “De feestdagen staan voor de deur, en dat betekent maar één ding: McDonald’s decembermaand is terug!” schrijft McNederland in een persbericht.

Prijzenfestival

De Big Mac voor één euro vormt de aftrapt. Verder stelt het restaurantconcern: “Ook dit jaar viert McDonald’s in de App het einde van het jaar gul met verrassingen: toffe deals en de beroemde feestelijke McDonald’s giveaways, zoals unieke McDonald’s kerstballen en wekelijkse prijzen.”

“Verborgen Euroknallers”

Tot eind december kunnen de ruim drie miljoen gebruikers van de McDonald’s app volgens het bedrijf dagelijks exclusieve verrassingen en aanbiedingen ontdekken. Naast bioscoopkaartjes en draadloze oordopjes als weggevertjes, zitten ook verborgen Euroknallers in de app. Eerder dit jaar kondigde de comeback van de Euroknaller zich al aan.

Klachten online

Het recente artikel in het Algemeen Dagblad over het prijspeil staat overigens niet op zich. Al langer kampt McDonald’s Nederland met uitdagingen. Ook online wordt er veel geklaagd over de prijsstelling van McDonald’s. Op de Nederlandse editie van review-website Trustpilot valt bovendien op dat regelmatig beklag wordt gedaan over een afnemende kwaliteit en service van McDonald’s.

Zo laken verschillende bezoekers de “lauwe frietjes”. Een recente bezoeker van McDonald’s Apeldoorn-Zuid schrijft: “Voor de zoveelste keer menu niet compleet. Weer ontbreekt er iets.” Iemand anders: “Ik bestelde een grote chocolade milkshake, maar kreeg een halve beker vol softijs.” Een andere reviewer schrijft bij een klacht over een verkeerde bestelling: “Waarom heeft het personeel zo weinig interesse in de klant?!”

Foto: het gloednieuwe restaurant in Haaksbergen, McDonald’s Nederland