Vocking debuteert met kroket en bitterbal

Nieuw!, Actueel |
21 april 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Foto: Vocking

Het Utrechtse 130 jaar oude slagersbedrijf Vocking brengt eigen bitterballen en kroketten op de markt. Het bedrijf van Paul Vocking, de vierde generatie, was tot nu toe vooral bekend vanwege zijn leverworst.

De bitterbal van 30 gram en kroket van 70 gram zullen uitgeleverd worden via horecagroothandels. Beide bestaan ze uit een dikke romige salpicon op basis van Vockings leverworst. Daarnaast bevatten de snacks ingrediënten als grove mosterd, ui en peterselie. Vocking mikt met zijn nieuwe gepaneerde vleessnacks vooral op de betere frituurspeciaalzaken.

Vocking was met zijn leverworst vooral actief in de retail, maar levert daarnaast al enkele tientallen jaren aan de horeca. Met zijn kroketten en bitterballen richt het Utrechtse familiebedrijf zich primair op horecabedrijven. De slagerij geniet met name in Utrecht grote faam; de eerste slagerij in de binnenstad werd in 1891 geopend. Sinds 1995 huist de productie van Vocking in Nieuwegein. De kroketten zijn verpakt per 30 stuks, de bitterballen per 70 stuks.