
Bekende Belg wil gezondere snacks maken – maar de frituurmarkt is al flink verzadigd
De Vlaamse tv-persoonlijkheid Viktor Verhulst, zoon van Studio 100-baas Gert Verhulst, heeft er een nieuwe droom bij: een eigen frituursnackfabriek. Na eerdere uitstapjes naar muziek, televisie én de productie van penis- en hartvormige snacks (voor het K3-publiek, uiteraard), wil Viktor nu samen met zijn kompaan Maxim Sergeant nog meer snacks ontwikkelen die zijn naam waardig zijn.
“Ik zou graag een product op de markt brengen dat mensen écht lekker vinden, een kroket of frikandel die je in elke frituur kunt bestellen,” vertelde hij aan Weekend. Volgens Verhulst moeten zijn snacks bovendien “wat gezonder” zijn dan de klassieke frituurhap. Zo claimde hij eerder al dat de K3-hartjessnacks beter scoren dan de gemiddelde kaaskroket.
Verzadigde markt vol lekkers
Toch is de markt van “echt lekkere snacks” behoorlijk verzadigd. Nederland en België kennen tientallen ambachtelijke en industriële producenten die samen al een indrukwekkend assortiment vullen. En wie denkt dat een bekende naam succes garandeert, vergist zich: in ons land probeerde een aantal jaren geleden een BN’er met een goed gevulde portemonnee de markt te veroveren met “gezondere frituursnacks”. Na twee pogingen verdween die droom geruisloos in de vetput van de geschiedenis.
Viktorandel of Verhulstkroket?
Hoe Viktor zich wél wil onderscheiden, blijft voorlopig een raadsel. Maar één ding is zeker: als er ooit een Viktorandel of Verhulstkroket in de toonbank verschijnt, proeven we natuurlijk graag even mee.
Foto: Photo News (BE) / Joel Hoylaerts