McDonald’s haalt Big Arch naar Nederland

Actueel |
1 okt 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

McDonald’s Nederland introduceert tijdelijk de Big Arch, een premium hamburger die in andere landen al een succes bleek. Vanaf 30 september staat er bij McDonald’s een opvallende nieuwkomer op het menu: de Big Arch. De keten positioneert de burger als een “gigantisch lekker verwenmoment” voor gasten die behoefte hebben aan variatie.

Uniek recept

De Big Arch is geen variant op bestaande klassiekers als de Big Mac of Quarter Pounder, maar een volledig nieuw recept. De burger bestaat uit rundvlees, een speciale Big Arch-saus, gefrituurde uitjes, White Cheddar Cheese, verse uien, ijsbergsla en augurken. Volgens McDonald’s draait het om een smaakbeleving die gasten niet eerder in Nederland bij de keten aantroffen.

Succes in andere landen

De hamburger werd eerder geïntroduceerd in onder meer de Verenigde Staten, Duitsland en Portugal en groeide daar uit tot publiekslieveling. Met de tijdelijke komst naar Nederland wil McDonald’s inspelen op de wens van gasten om af en toe verrast te worden met een nieuw product.

“Onze gasten zoeken soms iets speciaals, dat verder gaat dan het bekende aanbod,” zegt Karin van Prooijen, Marketing Manager bij McDonald’s Nederland. “Met de Big Arch voegen we tijdelijk een unieke hamburger toe die inspeelt op die behoefte.”

De Big Arch is vanaf 30 september te bestellen in alle Nederlandse vestigingen van McDonald’s, zolang de voorraad strekt.

Foto: McDonald’s Big Arch