
De Amerikaanse fastfoodformule Sonic Drive-in introduceerde een compleet augurkmenu. Het is een logische juli-actie, want dat is in de VS National Pickle Month. In samenwerking met augurkproducent Grillo’s stelde Sonic een mealdeal samen die geheel uit augurksmaken bestaat.
In ons land is ook een zuurtrend te bespeuren. Maar in Amerika is met name de augurk een hype op zich. Zo verkocht Burger King al augurkfrietjes, terwijl een grote broodjesketen ‘belegde grote augurken’ aan de man bracht. Sonic Drive-in haakt nu in met zijn nieuwe Grillo’s Pickles Big Dill Meal.
Slush met augurksmaak
Het menu bestaat onder meer uit Sonics burgerbroodje Smasher. Dat bestaat naast twee smashburgers uit stukjes augurk, een zure augurksaus en gefrituurde augurkchips. Ook het bijpassende drankje is zuur. Augurkensap en limoensap vormen namelijk de basis van deze zogenaamde Picklerita Slush. De friet bij het menu is bestrooid met augurkkruiden.
Augurk-verfrisser
“Wij innoveren al sinds 2018 op het gebied van augurken, dus augurken zijn echt ons ding,” zegt een topman van Sonic in een toelichting.
Gasten die het complete Big Dill Meal bestellen, krijgen er gratis een luchtverfrisser bij voor de auto. Ook de verfrisser verspreidt vanzelfsprekend een augurkengeur. Daarnaast heeft de formule meer augurken-merchandise in de aanbieding. Sonic heeft in de VS 3400 restaurants.
Foto: promofoto Grillo’s Pickles Big Dill Meal, Sonic Drive-in