Foodmaster Zeist knipoogt naar De Neus

Actueel |
23 jun 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Beiden zijn ze geboren en getogen in Zeist. Toen ze er in hun tienertijd werkten, grapten ze ooit dat ze de bekende buurtcafetaria De Neus zouden overnemen. Kortgeleden was het echt zo ver. Onder de naam Foodmaster De Neus exploiteren Ruben en Marijn (beiden 23) nu hun jeugdcafetaria.

Over de grapjes van vroeger zegt Ruben nu: “Er zat altijd een kern van waarheid in. Nu, jaren later, maken we die droom echt waar en begint ons ondernemersavontuur.”

Foodmaster

De locatie is voor hem en Marijn dus overbekend terrein. Ze werkten ruim vijf jaar bij de toenmalige cafetaria De Neus. Om er hun eigen zaak van te maken, ging het duo in zee van FHC Formulebeheer, eigenaar van de formule Foodmaster.

“Stoofvlees eigen recept”

“Foodmaster ondersteunt ons waar nodig, terwijl we ook ruimte krijgen om onze eigen draai aan het concept te geven,” zeggen de kameraden in een persbericht. Naast het vaste assortiment van de formule, voegden ze onder meer ambachtelijke gehaktballen, stoofvlees volgens eigen recept, huisgemaakte kipsaté en kipdöner toe.

Hans Geurts

Drie jaar geleden verkochten ondernemer Hans Geurts en zijn vrouw Sabine hun bekende buurtcafetaria De Neus. Hans was 69 en vond het na 34 jaar bakmanschap wel mooi geweest. Geurts was lokaal bekend, maar viel ook landelijk meer dan eens op. Zo pakte hij een paar keer groots uit tijdens de campagne Nationale Week van de Friet.

Buppen?

Geurts baarde ook opzien met buppen. Bup betekent bottom-up: desgewenst deed Geurts sauzen en toppings namelijk niet óp maar ónder de afhaalfriet. Thuisgekomen konden klanten dan probleemloos het bakje op hun bord deponeren zodat de toppings juist weer bovenaan zaten. Foodmaster De Neus knipoogt met de herintroductie van de naam naar de lokale bekendheid van De Neus.

Foto: promofoto Foodmaster, FHC Formulebeheer