McDonald’s China kwam met een bijzonder verzamelobject. Voor de zogenaamde Tesla McFlurry werden in een beperkte oplage van 50.000 stuks speciale lepeltjes gemaakt, geïnspireerd door het ontwerp van de elektrische Tesla Cybertruck.
Het management van Tesla in China bedacht deze gimmick kennelijk eigenhandig. Toen Tesla-topman Elon Musk namelijk online met het McFlurry-lepeltje werd geconfronteerd, zei hij dat hij nergens van wist en het fakenieuws was.
Het nieuws over de co-creation van Tesla en McFlurry bleek echter wel degelijk te kloppen. Toen dat via een speciale website ook doordrong tot Musk, liet hij op sociale media weten zo snel mogelijk een paar Tesla-lepeltjes te willen scoren.
Naast het speciale lepeltje, is ook een bijpassende verpakking ontworpen voor de Tesla McFlurry. Overigens is het cybertruck-lepeltje lang niet de enige merchandise om de grote versie van de Tesla onder de aandacht te brengen. Er zijn al verschillende andere branded gadgets op de markt gebracht, waaronder Cybertruck-bier en draadloze opladers voor mobiele telefoons.