Marcel Joosten (ex-Mora) aangesteld als directeur van Friethoes FrietFabriek

Actueel |
4 november 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Marcel Joosten (rechts) te gast bij ProFri.

Marcel Joosten, voormalig marketingdirecteur van Ad van Geloven/Mora, is met ingang van deze maand de nieuwe directeur van Friethoes in Haarlem.

Friethoes begon twaalf jaar geleden in een kleine outlet met de verkoop van verse friet, maar richt zich sinds enkele jaren naast eigen verkoop met de FrietFabriek op de professionele markt.

Foodmarketeer

Joosten heeft een grote staat van dienst binnen de marketing in de foodindustrie. Niet alleen was hij ruim tien jaar mede het boegbeeld van Mora, maar daarvoor werkte hij in vergelijkbare functies bij cateraar Albron, Jacobs Douwe Egberts, Friesland Campina en United Biscuits.

Naar supermarkt

De gekoelde verse friet van de Friethoes FrietFabriek wordt via onder meer groothandel Bidfood afgezet bij enkele honderden eetgelegenheden. “En binnenkort ook in de supermarkt,” zegt Joosten in een interview met vakblad Misset Horeca. “Friethoes heeft de mensen, spirit en het product om verse eerlijke friet op grote schaal de nieuwe norm te laten worden.”