
De Amerikaanse kipformule Wingstop strijkt nog deze zomer met zijn eerste vestiging neer in ons land. Die wordt op Schiphol geopend onder de hoede van cateraar Vermaat Groep. Vermaat is namelijk de Nederlandse merkpartner van Wingstop. De cateraar werd recentelijk voor 1,5 miljard overgenomen door de Britse multinational Compass Group PLC.
De komst van Wingstop maakt op sociale media veel los. Het Amerikaanse kiprestaurant heeft namelijk al een behoorlijke fanschare in ons land. Wingstop, in 1994 gestart in Texas, behoort al jaren tot de snelst groeiende fastfoodmerken. Wereldwijd zijn er 2563 vestigingen in elf landen. Vorig jaar kwamen er per saldo 349 restaurants bij.
Extreem pittig
Wingstops kernproduct zijn kippenvleugels en gefrituurde kipfilets. Gasten kunnen hun eigen kruiding kiezen bij de kip. De smaken lopen van zoet/vurig tot extreem pittig ofwel atomic. Verder verkoopt Wingstop onder meer (gekruide) friet, loaded fries en broodjes kipburger.
Ranch dip
Bekend is de formule echter ook vanwege zijn dressing-achtige saus, de zogenaamde ranch dip. Karnemelk, mayo/ketchup en kruiden/dille zijn de basis van deze saus. Die is verkrijgbaar in de smaakvariaties knoflook, honing-mosterd en blauwe kaas. Bezoekers kunnen hun gerechten bij Wingstop dus in hoge mate personaliseren.
Roark Capital
Wingstop is het eigendom van de multinationale investeringsmaatschappij Roark Capital. Roark is wereldwijd eigenaar van tienduizenden restaurants. Zo heeft het bedrijf ook Inspire Brands in zijn portefeuille. Dat is de moedermaatschappij van onder meer Dunkin’ Donuts en broodjesformules als Arby’s en Jimmy John’s.
Foto’s: promobeeld Wingstop-media