Google-reviews: “Formule Eetwinkel top beoordeeld”

Actueel |
2 dec 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Eetwinkel komt als beste uit de bus bij een inventarisatie van Google-reviews voor cafetariaformules. In het onderzoek dat is uitgevoerd door bureau More2Market behaalde Eetwinkel een gemiddelde klantbeoordeling van 4,36. Als nummers 2 en 3 volgden respectievelijk Kokkie (4,33) en Frietboutique (4,32).

More2Market voerde het onderzoek uit samen met netwerk- en kennisplatform Foodservice Homies. Er werden Google-reviews van 19 cafetaria- en frietformules onder de loep genomen. De beste drie waren de enige formules die boven de 4,3 scoorden.

Rest van top 10

More2Market stelde overigens vast dat het aantal reviews per formule zeer uiteenloopt. Sommige krijgen van klanten honderden beoordelingen, andere maar enkele tientallen. De top 10 zag er verder als volgt uit: Bram Ladage (4), AnyTyme (5), Restaria (6), Family (7), ’t Bakhuus (8), Plaza food for all (9) en Big Bread Kitchen (10).

Foto: promofoto Eetwinkel Ussen, eetwinkelussen.nl

Bakhuus en Ladage

In de top 10 zien we ook formulemerken terug, die eerder een hoge zogenaamde Net Promotor Score (NPS) behaalden. Bij dit onderzoek vroeg bureau Multiscope aan klanten of zij een bezoek aan een formule zouden aanraden bij familie en vrienden.

Net als bij het onderzoek van More2Market gooiden ook hier ’t Bakhuus en Bram Ladage hoge ogen. Overigens waren in dit onderzoek aanmerkelijk minder cafetariaformules betrokken dan bij de More2Market-inventarisatie.

Inspiratiedag

De uitkomsten werden onlangs bekendgemaakt tijdens de Inspiratiedag Fastservice & Gemak van Foodservice Homies. Op dit evenement kwamen onder meer de directeuren Joep Leemans (Kwalitaria, FFC) en Hans Jonker van Verhage Franchise aan het woord. De laatste ging onder meer in op Verhage’s ontwikkeling richting ‘een hyperlokaal fast casual concept’.