Onderzoek zoekt antwoorden van ondernemers

Actueel |
2 mei 2025 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten

Afstand nemen van Thuisbezorgd.nl of Uber Eats?

Wat beweegt ondernemers om (gedeeltelijk) afscheid te nemen van maaltijdbezorgplatforms zoals Thuisbezorgd of Uber Eats? En wat levert dat eigenlijk op? Die vragen onderzoekt Coen de Kruijf, masterstudent Business Administration – Digital Business aan de Universiteit van Amsterdam.

Zijn afstudeeronderzoek richt zich op de digitale strategie van eetgelegenheden in relatie tot platformen die veel macht uitoefenen op de markt. De centrale vraag: waarom kiezen sommige ondernemers voor zogeheten disintermediatie – het bewust (deels) loslaten van tussenpartijen?

Waarom meedoen aan dit onderzoek?
Deelname aan de vragenlijst kost ongeveer 5 minuten en is volledig anoniem. Alle gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. Ondernemers die meedoen kunnen na afloop (optioneel) een samenvatting van het onderzoek ontvangen met relevante inzichten voor hun bedrijfsvoering. Uiteraard zal de redactie van Frituurwereld uitgebreid verslag doen van de resultaten van dit onderzoek.

Contact en dank
Heeft u vragen? Neem dan contact op via coen.de.kruijf@student.uva.nl.
Namens Coen: hartelijk dank voor uw bijdrage aan dit waardevolle onderzoek!

Doe mee via deze link:
👉 Klik hier om de vragenlijst in te vullen

Meer over