“Mijn bestelsite moet gewoon werken”

In de spotlight
15 sep 2025 |
Leestijd ± 1 tot 3 minuten

Waarom ervaring het verschil maakt

Voor bezorg- en afhaalrestaurants is een goed werkend bestelsysteem inmiddels onmisbaar. In de praktijk is dit helaas niet zo vanzelfsprekend. De markt zit vol kleine en jonge spelers, waardoor storingen, foutmeldingen of gebrek aan service vaker voorkomen dan je denkt. Precies daar begint het verschil tussen blijven doormodderen met je huidige systeem of kiezen voor een aanbieder die wél betrouwbare software levert.

Software gebouwd op ervaring

Blijven hangen in een systeem dat niet betrouwbaar is, kan grote gevolgen hebben voor je omzet en klanttevredenheid. Hier maakt Sitedish het verschil. Zij leveren al ruim zeventien jaar betrouwbare software aan bezorg- en afhaalrestaurants in Nederland.

“Zo’n bestelomgeving lijkt van de buitenkant misschien simpel, maar het is juist ontzettend complex,” vertelt Ernstjan Brouwer, een van de oprichters van Sitedish. “Alles is met elkaar verbonden en degelijk gebouwd, zodat het stevig genoeg is om allerlei verschillende scenario’s te doorstaan en storingen te voorkomen,” voegt hij eraan toe.

Een goed en sterk bestelsysteem wordt dus simpelweg niet in een paar maanden gebouwd. Hier gaat jaren van testen, verbeteren en luisteren naar de wensen van ondernemers overheen.

Gegroeid door vertrouwen

Ondernemers die de overstap naar Sitedish durven te nemen, merken direct het verschil: “Het is een verademing dat jullie systeem gewoon werkt,” laat de eigenaar van Stadscafé Oudewater weten, een van de 4.000 klanten van Sitedish.

Sitedish is gegroeid door het vertrouwen van duizenden horecaondernemers in heel Nederland. Dit is ook deels te danken aan de ondersteuning die Sitedish levert, want zelfs de beste software roept weleens vragen op. Als je er niet uitkomt, wil je gewoon snel geholpen worden.

“Als er problemen zijn, staat de support eigenlijk direct klaar en lost mijn problemen snel op,” laat de eigenaar van Blue Sakura weten. Door deze snelle support kunnen de ondernemers hun aandacht vestigen op hun gasten, terwijl de techniek op de achtergrond gewoon draait.

Meer dan alleen software

Naast software biedt Sitedish ook hardware-oplossingen, zoals bestelzuilen. Deze kiosken zijn een handige investering voor ondernemers die kampen met personeelstekorten of efficiënter willen werken.
Voor gasten levert het gemak op: ze bestellen in hun eigen tempo en ervaren minder wachttijd. Voor ondernemers betekent dat hogere omzetten, want onderzoek laat zien dat de gemiddelde bonwaarde via een bestelzuil zo’n 25% hoger ligt dan bij een bestelling aan de balie.

Waarom een bestelzuil van Sitedish?

De voordelen van bestelzuilen zijn algemeen bekend, maar Sitedish voegt daar wat aan toe. Omdat de kiosken volledig geïntegreerd zijn met het kassasysteem en de bestelomgeving van Sitedish, komen alle orders automatisch samen in één overzicht. Dat voorkomt dubbel werk en losse systemen, het geeft ondernemers de ruimte om zich volledig te richten op hun gasten.

Start vandaag nog!

Of je nu een nieuwe zaak opent of al jaren actief bent: Sitedish voorziet jou hoe dan ook van een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk systeem, met goede service die voor je klaarstaat. Wil je ook profiteren van de voordelen van Sitedish of ben je benieuwd naar hun hardware-oplossingen? Klik dan hier om vrijblijvend contact met hen op te nemen voor meer informatie.