De Belastingdienst heeft deze maand een nieuwe horeca-administratiecheck gelanceerd. Daarmee kun je als cafetariahouder grip op belastingzaken houden. Via de site van de Belastingdienst is de check uit te voeren.
Met de nieuwe horeca-administratiecheck kunnen ondernemers in de horeca en ook in de cafetariabranche nagaan of hun administratie voldoet aan de wettelijke eisen. De check levert volgens de Belastingdienst tips op om de administratie goed in te richten en grip te houden op belastingzaken.

Belastingen op tijd betalen
“Een goede administratie helpt bij het doen van uw aangifte en het op tijd betalen van belastingen”, vermeldt de Belastingdienst in een persbericht. De check zou ondernemers kunnen helpen om verrassingen bij een controle voorkomen.
9 korte vragen
Die administratiecheck bestaat uit 3 onderdelen: afrekenen, bijhouden en bewaren. Via 9 korte vragen krijg je als ondernemer inzicht in keuzes die invloed hebben op de kwaliteit van de administratie. Bij elk antwoord verschijnt een toelichting met uitleg, tips en adviezen.
Resultaten opslaan
Aan het einde van het doorlopen van de check kun je de resultaten opslaan in een overzichtelijke checklist. Je kunt de check doen op een moment dat jou uitkomt via de site van de Belastingdienst. Dit is de link daarvoor: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/ondernemers/content/hulpmiddel-administratiecheck-voor-horecaondernemers




































