Volop odes aan de friet in de media

Actueel |
29 maart 2021 |
Leestijd ± 1 tot 2 minuten
Sammy en Pebbles, foto Frietboutique

De odes aan de friet zijn in de media niet van de lucht de afgelopen dagen. TV-persoonlijkheid Britt Dekker zei in het programma Wie van de 3: “Ik droom drie keer per nacht van friet. Mijn frietmotto is: al is het leven nog zo zuur, alles smaak beter uit de frituur.”

Zij, Martien Meiland, cabaretier Najib Amhali en rockzangeres Ryanne van Dorst moesten gisteravond op SBS6 aan de hand van vragen uit drie personen de échte frietbakker kiezen.

Het was Nick van Waaijenburg van eethuis Reintje in Mierlo. Van Waaijenburgs ambachtelijke kersenkroket kon niet op veel bijval rekenen. Het idee van een kroket met kersenvulling vervulde Britt Dekker in elk geval met afschuw. Reintje is echter ook organisator van het NK Frikandellen Eten. Ryanne van Dorst a.k.a. Ella Bandita houdt net als Britt veel van friet, maar vindt dat ze vaker een goed patatje zou moeten eten.

Frietboutique

Ook op het platform Quotenet kwam friet de afgelopen dagen prominent voor het voetlicht. Frietbaksters Sammy Berendsen en Pebbles van Noorden komen er aan bod met een uitgebreid interview. De frietlady’s hebben vestigingen van Frietboutique in Amsterdam en Rotterdam; hun friet wordt volop afgenomen door topchefs met restaurants. Het duo zegt in het interview over corona: “We horen bijna elke dag van klanten dat we nu het uitje van de dag zijn, ook voor de kinderen. Dat is waarom ik nooit een sappenboetiek zou beginnen. Ik geloof niet in die hypes. IJs, friet, pannenkoeken, koffie, pizza; dat willen we altijd, in welke crisis we ook zitten. Ondernemers zijn van nature gericht op nieuwe producten of services, en vergeten daardoor soms te kijken naar al het goede dat er al is. Klassiekers zijn niet voor niets klassiekers; denk dus niet dat alles in je businessidee nieuw moet zijn.”